woensdag 12 oktober 2016

Test: clearstamps en Distress inkt

Natuurlijk heb ik de stempels en inkt uitgetest.
Ik heb nog nooit met clearstamps of Distress inkt gewerkt, maar zag mooie resultaten op internet en was erg benieuwd.


Wat heb ik gebruikt

Ik heb de afbeelding met Memento Tuxedo Black gestempeld op glad aquarelpapier. Daarna goed laten drogen. Ik heb een medium waterbrush gevuld met water en de kleurtjes Distress inkt die ik ging gebruiken op een acrylblok getempeld. Je hebt namelijk maar een klein beetje inkt nodig.

Vervolgens pak je met de vochtige waterbrush wat inkt op en breng je dat in de afbeelding aan.

testje 10-10-2016


En hoe ging het

De Memento was nog niet helemaal droog, bij het neusje zie je de zwarte inkt wat doorlopen.
Ook ben ik een beetje kippig geloof ik want ik vond het lastig om binnen de lijntjes te blijven. Misschien moet ik aan het werken met een kwast wennen? Of anders maar een loeplampje voor op tafel aanschaffen.
Na het inkleuren van de stempel maakte ik een achtergrondje....helaas is de lucht wat donker uitgevallen, ik moet dus nog wat lichtere kleurtjes aanschaffen. Of mijn lichtblauwe aquarelpotloden gebruiken.



testje klaar 10-10-2016


Ze heet Jenny omdat een (internet)vriendin afgelopen jaar zich geprikt had aan een cactus en daar een flink aantal keer voor onder het mes moest!
Misschien maak ik van deze testcase toch een kaartje en stuur ik die naar haar... ;)


Conclusie

Ondanks ik nog niet helemaal tevreden ben over het resultaat vind ik het erg leuk om te doen! Ik ga er nog eentje testen met aquarelpotloden. Ook hier zal ik kort blogje over schrijven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten